6 locuri unde am mancat foarte bine si ieftin in Bali, Indonezia

Spre Bali am zburat via Milano, unde am ajuns dimineata devreme si stiind ca avem zbor abia pe seara, am poposit in oras sa mancam ceva de pranz si sa „verificam” cum mai arata Domul. O surpriza a fost sa observam ca una dintre specialitatile pe la fast-food-uri este pizza cu garnitura de cartofi prajiti (de incercat). Asta a fost ultima experienta culinara europeana din calatoria noastra.

In Ubud am ajuns putin dupa ora 2:00 AM dupa ce am schimbat 3 avioane, prima data in Milano, apoi Istanbul si ultimul in Jakarta. Insa nu prea am simtit cand am ajuns in Bali, zborul cu Turkish Airlines de aproape 14 ore intre Istanbul si Jakarta a fost foarte comod, iar mancarea a fost foarte buna pentru o masa in avion.

Fara mari pretentii de connoisseuri in arta culinara sau a review-urilor de restaurant, putem sa va detaliem cam pe unde si ce am mancat  bun si cat de cat ieftin pentru ca in Bali, daca nu esti atent, poti plati pe o masa la fel ca si intr-un oras european.

In Ubud

1. Warung River View

Confuzi dupa zboruri, primul restaurant unde am mancat a fost  Warung River View, pe strada principala (Jalan Raya Ubud 23), dupa Ubud Palace. Restaurantul este practic o surpriza, asezat tacticos intr-o gradina suspendata, cum treci  de intrare, vei fi invaluit de vegetatia luxurianta, iar raul nu prea se vede, insa il auzi. Extrem de linistitor, Warung River View, este un loc interesant in care sa-ti petreci timpul, sa asculti natura , nu doar sa servesti masa.

Aici am mancat prima data taitei prajiti (Mie goreng, 30-35000 rupii/portia (aprox. 2 EUR) si budinca de orez negru 30-35000 rupii (aprox. 2 EUR). O bere mica Bintang este tot cam 30000 rupii la River View. Mancarea este decenta spre buna, asezarea restaurantului face toti banii, fiind ceva mai scump.

Vezi meniul (valabil 2016)

2. Warung Ijo

La Ijo am mancat aproape zilnic din ziua in care am ajuns in Ubud pana cand am plecat spre Kuta, in general am luat micul-dejun, dar si pranzul uneori. Restaurantul se afla pe Jl. Raya Ubud No.35, Ubud. Mancarea este cu specific indonezian, proaspata, gatita de dimineata si daca te duci dupa pranz s-ar putea sa nu mai gasesti nimic de mancare din bufetul pregatit.

Cel mai simplu te orientezi dupa reclama portocalie cu scris verde

Cu siguranta nu te va da pe spate decorul restaurantului, insa la Ijo se mananca bine si foarte ieftin, mai bine decat la multe restaurante numite selecte din zona, afirmatie ce este sustinuta si de review-urile de pe TripAdvisor sau Lonely Planet. Este genul de loc unde vei gasi si localnici la masa, nu doar turisti.

La Warung Ijo, pregatesc bufetul dimineata si iti poti alege din mai multe sortimente indoneziene, o farfurie plina si indestulatoare cu 3-4 sortimente te poate duce la 20 mii rupii (aprox. 1,5 EUR).Sigur nu poti sa mananci tot din farfurie, iar daca totusi vrei ceva din meniu, se poate comanda, insa preturile sunt puuutin mai mari.

La Ijo, pe langa aproape zilnicul Mie Goreng la 13000 rupii portia (aprox. 80 centi), am incercat aproape tot meniul : am mancat Ayam Asam Anis (pui prajit cu sos dulce-acrisor) la 15000 rupii (aprox 1 EUR), Soto Ayam (supa de pui), Gado-Gado (mix de legume) si Cap-Cay (mix legume in sos) si Sate Ayam (pui cu sos de alune).

Bauturile la Ijo sunt intre 4-9000 rupii (aprox. 30-60 centi) si pe langa traditionalele Coca-Cola si Fanta, o sa gasesti si fresh-uri de Guava, Ananas, Papay, Mango si alte cateva fructe de care nu am auzit 🙂

Vezi meniul (valabil 2016)

3. Warung Mangga Madu

Warung Mangga Madu se afla aproape de intersectia mare dintre Raya Ubud si Raya Angong (unde faci stanga spre Tegalalang). Este o terasa plina de verdeata si putin ascunsa de zgomotul stradal.

Bineinteles ca dupa cateva zile de taitei si supa de pui, ti se face, vrei nu vrei, dor de mancarea vestica, eventual fix de cartofi prajiti cu snitel sau macar ceva piept de pui la gratar. Ei bine, exista o optiune foarte buna daca vrei se mananci ceva (mai) european. Asta nu inseamna ca nu vei gasi si mancaruri traditionale indoneziene sau combinatii 🙂

Snitel de pui cu garnitura de orez, legume si sos tartar – ~40-45000 rupii (aprox. 2.5 EUR)

La Mangga Madu nu vei gasi aceleasi preturi ca si la Ijo, iar o masa te poate duce usor la 5-6 EUR/pers.

Insa nu poti pune pret atunci cand iti e pofta de ceva anume, nu? Mancarea este buna spre foarte buna, atat cea indoneziana, cat si preparatele mai vestice, iar portiile sunt decente. Recomandam snitel de pui cu garnitura de orez, legume si sos tartar 🙂

Pulpa de pui prajita cu sos dulce-acrisor si garnitura de orez si legume – ~40-45000 rupii (aprox. 2.5 EUR)

4. Teras Padi Cafe

Probabil restaurantul cu cea mai buna vedere, cel putin dintre cele frecventate de noi in Bali.

Teras Padi Cafe se afla in Tegalalang, fix in fata teraselor de orez, dupa cum spune si numele. Nu e genul de loc unde sa te duci infometat deoarece preturile sunt mult mai mari (pe masura privelistii), insa recomandam Teras Padi Cafe pentru o gustare, o nuca de cocos sau poate doar pentru o bere rece si sa admiri terasele. Mancarea e buna, insa servirea ar putea dura ceva.

Mie Goreng cu ou – 50000 rupii (aprox. 3.5 EUR)

Budinca de cartofi dulci cu lapte de cocos, aprox. 30000 rupii.

In Legian

1. Warung Totemo

In Legian sunt foarte multe warung-uri interesante si dichisite, insa nu oriunde se mananca acceptabil sau bine. Totemo l-am gasit greu, se afla undeva intre Kuta si Legian, pe strada Benesari 30. Strada este destul de aglomerata la orice ora, plina de scutere, masini si pietoni, toti gramada 🙂

La Totemo am mancat in general la cina, dupa plaja si surf, atunci cand te loveste foamea cel mai rau dupa o zi la plaja.

Surf and turf – file de vita cu inele de ceapa, sos tartar si salata – 49000 rupii (aprox. 3.2 EUR)

Mancarea la Totemo e buna spre foarte buna si portiile sunt generoase, vederea nu e asa spectaculoasa ca la Tegalalang, insa daca mergi la etaj e ceva mai bine decat zona de la parter.

Crab and asparagus soup – Supa de crab si sparanghel 16000 rupii (aprox. 1 EUR)

La Totemo am mai mancat Mie Goreng Totemo la 30000 rupii/portia (aprox. 2 EUR), Chicken Honey Chili, piept de pui la gratar cu sos de chill si miere la 43000 rupii/portia (aprox. 3 EUR).  Insa ce a fost mai bun am pastrat pentru la final: la Totemo au steak de vita foarte bun, desi totusi nu e o surpriza pentru Bali, nu oriunde in Bali poti nimeri un steak bun si la un pret decent.

Printre steak-urile din meniu am incercat Australian sirloin si Australian tenderloin la 60000 rupii (aprox. 4 EUR). Steak-ul are 200gr si vine cu cartofi prajiti, legume usor fripte si sos la alegere (piper, usturoi cu unt si gravy).  Pe langa variantele de import din Australia, am incercat si Bali tenderloin steak, insa nu a fost la fel de fraged ca si sortimentele australiane.

2. Warung Kampung

Kampung e un restaurant in Legian destul de ascuns in spatele cladirilor de pe strada Melasti. Cum vii dinspre plaja pe Jalan Melasti, o sa se faca un gang pe dreapta, aici e warung Kampung.

La Kampung se mananca decent, insa nu vei gasi nimic mai special. In afara de nelipsitele Nasi Goreng si Mie Goreng simplu sau cu ou la 12-16000 rupii/portia (aprox. 1 EUR), o sa mai gasesti pui/peste prajit cu sos de chilli (Ayam Goreng Lalapan) la 18000 rupii/portia (aprox 1.2 EUR). Mancarea este mereu proaspata, insa portiile sunt decente spre mici, noua ne-a fost greu sa ne saturam dintr-o portie si de obicei cand mancam la pranz la Kampung, in 3-4 ore mancam iar 🙂

Warung Kampung poate fi o idee buna pentru pranz, in drum spre sau dinspre plaja. Terasa este aerisita si nu e asa galagie ca pe bulevard.

Cap Cay – Sote de legume cu carne, 15000 rupii/portia (aprox. 1EUR)

Vezi meniul

Vezi ofertele pentru zboruri și cazare în Bali

Citeste si:

Ce poti face cu un buget redus in Ubud, Bali

Top

Nu rata nici o ofertă! Vrei să te anunțăm când apar oferte noi?

Iți trimitem un email zilnic, cu ofertele publicate în ziua respectivă, pentru vacante sau zboruri.

Te-ai abonat cu succes să primești oferte pe mail.