Cum am vizitat Palestina inainte sa inceapa conflictele din 2014

In martie 2014, pe lista noastra de calatorii se afla si Israel. Am prins o oferta foarte buna la bilete de avion cu Wizzair, am gasit cazare pentru cateva zile cu Airbnb in Tel Aviv si am inchiriat o masina sa ne putem deplasa mai usor catre toate obiectivele. Dar articolul asta nu este despre Israel, ci despre cum am incercat sa vizitam o parte din Palestina, mai exact Bethleem.

Dupa ce am vizitat Jerusalim, cateva indicatoare ne trimiteau direct catre Bethleem, desi  la firma de unde am inchiriat masina am fost sfatuiti sa nu parasim teritoriul Israelului, am hotarat ca urmatoarea oprire sa fie dincolo de granita cu Israel. Pe drum am vazut trupe de soldati inarmati, tancuri, masini de la Natiunile Unite si alte vehicule ale armatei.

La ultimul indicator, inainte de granita, un localnic ne-a facut semne disperat sa oprim masina , pentru ca avea sa ne spuna ceva important si anume sub nici o forma sa nu intram in Palestina cu masina cu numere de Israel, pentru ca va fi vandalizata ,au fost multe cazuri cand masinile cu numere de Israel au fost atacate cu pietre in Bethleem. Desi ne-a speriat putin, era prea tarziu ca sa dam inapoi, granita dintre Israel si Palestina fiind exact in fata noastra.

Ne-am asezat la coada, pentru controlul pasapoartelor, unde am fost intampinati de soldatii israelieni inarmati cu kalashnikov, totul a decurs repede fara nici o problema, pentru ca eram turisti. Dupa cateva minute peisajul era schimbat: strazile curate si ingrijite din Israel au disparut, cedand locul soselelor stricate, pe de-o parte si de alta a strazilor, cladirile erau lasate in paragina, vizibil afectate de conflicte armate. Teama s-a instalat incet, incet si cu cat inaintam pe stradute cu masina, simteam  privirile localnicilor, apasare, o stare de nesiguranta si neliniste.

Dupa ce am condus  vreo 30 minute pe strazile din Bethleem incercand sa gasim un loc sigur sa lasam masina, avand in vedere ca se lasa seara si privirile localnicilor asupra noastra ni se pareau tot mai apasatoare, am hotarat sa ne indreptam spre iesirea din oras, lucru care a durat mai bine de 2 ore.

Spre deosebire de intrare, unde  in 10-15 minute am trecut de controlul pasapoartelor, din Bethleem spre Israel, am stat la o coada interminabila de masini, iar la fiecare 10 minute localnici incercau sa ne vanda cate ceva: suveniruri, brelocuri, magneti cu Jerusaleem, mult mai ieftini decat in Israel. bateau in gemurile masinii foarte insistenti  si ne urmareau. Ne-am dat seama insa, ca palestinienii nu doreau raul nimanui, ci doar incercau sa supravietuiasca in vremuri potrivnice, sa faca rost de cativa dolari sa poata cumpara cele necesare.

Chiar daca mica noastra vizita nu a fost cea mai placuta experienta, cu siguranta vom reveni in Bethleem, cand se vor mai linisti apele, iar daca totusi doriti sa vizitati Bethleem , exista tururi organizate de agentii de turism din Jerusalim si din Tel Aviv.

Vezi ofertele pentru zboruri și cazare în Israel
Top

Nu rata nici o ofertă! Vrei să te anunțăm când apar oferte noi?

Iți trimitem un email zilnic, cu ofertele publicate în ziua respectivă, pentru vacante sau zboruri.

Te-ai abonat cu succes să primești oferte pe mail.