În acest articol am vrea să vă povestim experiența noastră recentă din Thailanda în care am fost nevoiți să apelăm la asigurarea de călătorie.

În martie 2022, ne-am hotărât pe nepusă masă să plecăm în Thailanda. Ne era dor de stat pe plajă, la noi se anunța ninsoare și vreme rea, așa că, pe repede înainte, am pregătit bagajul, documentele de călătorie și am plecat.

Am ales ca destinație pentru relaxare insula Koh Lanta, pe care o aveam de mult pe listă. Poate nu e cea mai dezvoltată insulă, dar compensează cu plaje întinse, baruri, restaurante și cu o comunitate frumușică de expați.

După cum știți deja, noua noastră formulă de călătorie este în 3: Alina, Florin și micuța Eva, care, la momentul plecării, avea 1 an și 8 luni. Ne-am pus, așadar, problema ce facem în caz că se îmbolnăvește cea mică și ce va mânca pe acolo. Știam că insula Koh Lanta se află foarte aproape de Krabi - în caz de ceva, puteam merge la un spital acolo.

Am luat un sac de pastile cu noi, să avem de toate, iar cu mâncarea ne-am descurcat excelent, pentru că aveam la dispoziție multe fructe și câteva restaurante cu specific internațional (grecesc, italian, brunch etc), pentru momentele când ne plictiseam de orez și tăieței.

Cum socoteala de acasă nu se pupă cu cea de peste hotare, iată că, după 2 săptămâni, într-o dimineață, ne trezim că Eva a făcut febră. Inițial nu ne-am alarmat, i-am dat antitermic și am urmărit în ce măsură dezvoltă și alte simptome. După câteva ore, cum febra tot nu se dădea plecată, am hotărât să apelăm la un doctor.

Am sunat la recepția hotelului unde eram cazați să întrebăm dacă exista cumva un pediatru pe insulă, iar spre surprinderea noastră am aflat că exista inclusiv o clinică privată. Personalul a sunat la clinică, iar în 30 minute o asistentă medicală și șoferul clinicii au sosit la hotel. Asistenta a văzut-o pe Eva și ne-a recomandat să mergem la clinică pentru câteva investigații.

Clinica se numește South Lanta Medical Clinic (Saladan Branch) și am rămas foarte impresionați de curățenie și cât de bine arăta. La intrare ne-am descălțat și am lăsat încălțămintea afară. Eram singurii clienți la momentul acela, așa că am fost preluați imediat.

Acum intervine partea interesantă cu asigurarea de călătorie. Căci, da, bine că făcusem și asigurare de călătorie. De câțiva ani, noi lucrăm cu Eurolife FFH Asigurări, nu doar pentru sunt colaboratorii noștri, dar mai ales pentru că ni se par foarte profesioniști. Si in plus, asigurarea o poți face online, iar acoperirile sunt variate, exact ce ai nevoie în călătorie și înaintea ei, în cazul în care intervine ceva neprevăzut. Am avut pachetul cel mai ieftin- Pachetul Relaxat.

 

Doctorul a consultat-o pe Eva și ne-a propus să-i facem o serie de teste, printre care și cel de Covid - ca să excludem posibilitatea că ar fi luat virusul - și analize la sânge. În 20 minute rezultatele au fost gata, pentru că aveau un laborator de analize rapide. Era vorba despre infecția cu o bacterie, iar asta nu ne-a mirat, din moment ce, ca orice copil de vârsta ei, Eva obișnuiește să bage mâna în gură și toate prostioarele pe care le găsește, oricât de vigilenți am fi noi.

Ne-a dat tratament, instrucțiuni în engleză, iar șoferul ne-a adus înapoi la hotel. A doua zi, Eva era ca nouă, iar tratamentul dat de pediatrul thailandez și-a făcut treaba de minune.

 

Toate cheltuielile generate de această experiență au fost acoperite de asigurarea de călătorie, urmând să le decontam acasă. Care au fost pașii?

1. La clinică am arătat asigurarea de călătorie.

2. Am primit bonuri și facturi fiscale, atât pentru serviciile medicale, cât și pentru tratament.

3. După vreo 3 săptămâni de la pățanie, am completat si transmis catre Eurolife FFH cererea de despăgubire. Link-ul unde completezi formularul pentru a anunța dauna este acesta.

4. A doua zi, am fost contactați prin email să transmitem următoarele documente:

  • raport medical cu diagnostic, recomandări și tratament
  • copie factură și dovada de plată
  • rețetă și bonuri de farmacie
  • cerere completată (ne-au transmis ei modelul de cerere)
  • poliță de asigurare

5. După ce am trimis pe mail aceste documente, în câteva zile am primit răspuns cu decizia Asigurătorului. Tot procesul fusese finalizat și eram înștiințați că vom primi înapoi întreaga sumă cheltuită.

6. Au mai trecut vreo 3 zile și, voila, suma ne-a fost rambursată în contul personal.

Ni s-a părut atât de simplu procesul! Fiind obișnuiți cu birocrația din România, eram cumva pregătiți psihic să întâmpinăm probleme și tot soiul de piedici, dar nimic din toate astea. A fost o surpriză foarte plăcută, generată de o situație neplăcută. Mulțumim, Eurolife FFH.

Cam asta a fost experiența noastră cu utilizarea unei asigurări de călătorie. A fost prima de acest gen în cei 14 ani de când tot călătorim și ne-a întărit și mai tare ideea că nu ar trebui să plecăm la drum fără o asigurare de călătorie.

Practic cei 186 lei cât am dat pe asigurare pentru toți trei, ne-au adus înapoi cei 242 euro cât au costat serviciile medicale și tratamentul. Dar Thailanda e o țară ieftină în materie de servicii medicale. Se putea întâmpla asta oriunde: în Singapore, Dubai, Turcia etc.

Am aflat o chestie foarte interesantă de la cei de la Eurolife FFH, pe care să o țineți și voi minte: în caz că ai nevoie să folosești asigurarea, pe poliță există un număr de telefon, suni și ei te îndrumă spre o clinică cu care au contract cu decontare directă. Astfel, la spital, prezinți doar polița și nu e nevoie să mai plătești nimic, urmând să decontezi (cum am făcut noi). Se ocupă asigurătorul de tot. Tare, nu?

Situația asta nu cred că mergea la noi, fiind pe o insulă destul de retrasă, însă în orașele mari, sigur vă va fi de folos. Nu-ți mai blochezi banii!

 

Suntem curioși, voi ați avut nevoie să apelați la asigurarea de călătorie în străinătate? Care a fost experiență voastră? În cât timp v-ați primit banii înapoi?

În cazul nostru, tot procesul a durat cam o săptămână. Am înțeles că la Eurolife media de soluționare este de 2 săptămâni, maxim.

Dacă vreți să achiziționați și voi asigurare de la ei, nu uitați că încă mai avem cod de reducere la asigurările Eurolife FFH. Primiți 10% discount folosind codul Aventurescu10. Link-ul pentru achiziționarea asigurării de călătorie este acesta.

 

Pâna una alta, călătorii fără incidente să avem! 🙂

*Acest articol a fost scris în colaborare cu partenerii noștri Eurolife FFH Asigurări.

 

2 comentarii

  1. Calatorim des si mereu am incheiat o asigurare de calatorie chiar si pentru excursiile de o zi in afara Romaniei. Am folosit asigurarea de calatorie intr-o singura ocazie: in Bulgaria, sotul a avut o problema minora dar inconfortabila la ambele urechi. Am sunat la compania de asigurari si au fost extrem de prompti: ne-au programat a 2-a zi la o clinica si voiau sa ne trimita si pe cineva la hotel in seara aceea insa noi am refuzat pentru ca nu era atat de urgent. A 2-a zi, am fost la clinica respectiva, medicul a investigat problema si a dat un tratament local dar care ar fi rezolvat problema in cateva zile. Acolo nu am platit nimic pentru ca deja vorbise compania de asigurari. Noi am considerat ca nu a fost ok solutia data de acest medic pentru ca doream ceva mai rapid si am mers la o alta clinica privata pe cont propriu, fara sa mai sunam la compania de asigurari. Acolo, au facut o mica interventie si in 10 minute sotul era ca si nou. Am sunat la compania de asigurari si acestia au fost de acord sa ne ofere despagubirea si pentru acest consult si interventie. In cateva zile am depus dosarul de despagubire care includea inclusiv bonul pentru medicamentele cumparate si in 3 saptamani au intrat banii pentru tot: interventie+medicamente. Compania era City Insurance. Din pacate nu mai sunt pe piata..

  2. Credeam ca daca nu suni imediat sa anunti ca ceva e in neregula, nu deconteaza. Poate e doar la unele firme. Iar de sunat poate nu e posibil, fiind pe un alt continent.

Leave A Reply

Comentariul a fost trimis.

Dorești să îți trimitem un email când publicăm o nouă ofertă de vacanță?

Ți-am trimis un email să confirmi abonarea.