Dacă ar fi să ne luăm strict după ce auzim în stânga și în dreapta despre Dubai, cum că ar fi un oraș extrem de scump, grandios, ba chiar unul dintre cele mai luxoase din lume, ar trebui să ne ținem departe de el, asta în ciuda faptului că, cel puțin în ultima vreme, a început să fie din ce în ce mai accesibil.

Capitală a emiratului cu același nume, unul dintre cele șapte care alcătuiesc Emiratele Arabe și cel mai modern și mai progresist dintre toate, Dubai este o destinație ce trebuie să apară în palmaresul oricărui turist.




Din România, există  zboruri directe către Dubai, operate de Wizz Air și Fly Dubai, astfel că, în numai patru ore, poți ajunge, în luna decembrie, de pildă, din friguroasa și întunecata Românie la 25 de grade, într-un deșert însorit și luminos.

Mai mult ca sigur, oricine a citit un pic despre Dubai are deja niște așteptări bine stabilite, dar, cu toate acestea, fii gata să fii de-a dreptul uluit. Începând chiar din aeroport, unde ești întâmpinat de angajați îmbrăcați impecabil, în porturi populare, de un alb imaculat, continuând cu intrarea la metrou, ce seamănă cu o navă spațială, cu Burj Khalifa, un punct de reper care se vede din orice colț al orașului sau cu șoselele largi, cu câte șase sau șapte benzi pe sens.

Totuși, noi obișnuim să călătorim cu un buget mai degrabă redus, așa că, așa cum facem în orice alt oraș pe care îl vizităm, încercăm să găsim acele zone care să se apropie cel mai mult de nevoile noastre. În Dubai, această zonă se numește Deira.

Tocmai de aceea, cu câteva luni înainte de plecare, am început căutarea unui hotel care să fie și curat, și localizat lângă o gură de metrou, și accesibil ca preț, iar Fortune Pearl Hotel s-a dovedit a fi alegerea perfectă. Se află la numai 12 minute de stația de metrou Union, iar în jur există o mulțime de restaurante cu mâncare foarte bună, indiană, arăbească sau afgană sau chiar cu dulciuri iraniene.

În ce privește transportul, n-am avea prea multe de comentat. Imaginează-ți că metroul din Dubai a intrat în Cartea Recordurilor ca fiind cea mai lungă rețea de metrou complet automatizată din lume, cu o lungime de 75 de kilometri și, lesne de înțeles, și foarte bine pusă la punct. Noi am achiziționat câte un card NOL Silver, cea mai ieftină variantă fiind cea de 25 de dirhami (adică în jur de 25 de lei).

Călătoriile se taxează în funcție de zonele pe care le parcurgi și de numărul de stații – cea mai ieftină este 3 dirhami, iar cea mai scumpă 7. Atenție, însă, trebuie să ai cel puțin 7 dirhami pe card pentru a putea intra la metrou sau în autobuz.

Mai mult, stațiile de autobuz sunt acoperite, au aer condiționat și chiar hărți ale orașului, pentru a te putea orienta cât mai bine și a nu te rătăci.

Ca atare, experiența noastră a început cam așa:

Ziua 1: Orașul vechi

În prima zi în Dubai, am ales să vizităm orașul vechi. Voiam să vedem unde își are rădăcinile acest oraș despre care toată lumea vorbește și care fascinează milioane de turiști an de an. Poate că n-o să-ți vină să crezi, dar ni s-a deschis în fața ochilor o lume cu totul și cu totul diferită față de ce vedem noi în pozele cu Dubai: clădiri mici, mâncare ieftină – o shaorma costă 5 dirhami, adică 5 lei –, sucuri naturale din tot felul de fructe și legume la nu mai mult de 8-10 lei și vestitele bazaruri – Old Souk Dubai (Bazarul de aur), unde sunt expuse tone de aur, bijuterii de mărimi gigantești, printre care și cel mai mare inel de aur din lume, atestat în Cartea Recordurilor;

Bazarul de condimente, Bazarul de parfumuri și, bineînțeles, Bazarul cu haine și alte lucruri, din care chiar poți cumpăra produse la prețuri foarte bune, mai ales dacă ești dispus să-ți exersezi abilitățile de negociator.

După ce am rătăcit, fără o țintă precisă, pe străduțele ticsite cu lucruri orientale, haine, mirodenii și bijuterii, am luat calea portului Dubai Maritim City, unde ni s-a dezvăluit o cu totul altă lume, ce parcă a rămas suspendată într-un timp de demult, deși zona a fost recondiționată, chiar pe alocuri reconstruită de curând. Este vorba despre Dubai Heritage and Diving Village.

Intrarea este gratuită și îți oferă posibilitatea de a vedea începuturile Dubaiului, felul în care își duceau viața localnicii, casele în care aceștia locuiau, ocupațiile lor, dar și cea mai veche construcție din Dubai, Dubai Museum Al Fahidi Fort, ce a fost ridicată în 1987.

Old city dubai

 

Ziua 2 : Plimbare la Burj Khalifa

Cu o înălțime de aproape un kilometru (828 de metri mai precis) și 160 de etaje, Burj Khalifa este oficial cea mai înaltă clădire din lume. În consecință, pentru a parcurge distanța până la ultimul etaj în timp util, cât să nu te ia somnul urcând, se pare că lifturile ”circulă” cu cea mai mare viteză din lume, 64 km/h sau 18 m/s, ceea ce nu este de ici, de colo. Unde mai pui că, înăuntrul acestei clădiri, se află și moscheea situată la cea mai mare înălțime, la etajul 154.

Rămâi fără cuvinte, nu alta. Noi, ce-i drept, nu am intrat în clădire, pentru că prețurile, după cum îți poți imagina, sunt pe măsura dimensiunii ei impresionante. Altfel, dacă tot ești prin preajmă, merită să dai o fugă și până la Dubai Mall, cunoscut și ca festivalul de shopping al Emiratului Dubai. Aici te poți răcori, dar, în egală măsură, îți poți clăti ochii prin sutele de magazine.

La fel de bine, poți vizita imensul Aquarium, grădina zoologică subacvatică sau grandioasele fântâni muzicale, care au o și coregrafie și care, ghicești?, este cea mai mare fântână muzicală din lume. 🙂

burj kalifa

 

Ziua 3:  Desert Safari în Deșertul Arabiei

Cu o seară înainte, am făcut un tur al agențiilor din zona stației de metrou Union până am reușit să găsim excursia perfectă – nu doar prețul a fost bun, de 30 euro/persoană, dar și locul a fost potrivit, Hatta Valley.

Organizatorii excursiei ne-au luat de la hotel în jurul orei 15 cu o Toyota Land Cruiser, ne-au plimbat puțin prin Dubai până au reușit să strângă tot grupul (am fost în total cinci oameni), iar mai apoi am pornit spre deșert. Acesta este, de fapt, un fel de rezervație în care intri direct din autostradă. Odată ajunși pe dunele aurii, a început Aventura: șoferul, pentru un dram de adrenalină, apăsa la răstimpuri pe accelerație de simțeam că ne ies inimile din piept, pentru ca, în vârful dunelor, să frâneze brusc.

Nici nu-ți poți închipui senzația de cădere în gol pe care o aveam de fiecare dată când o luam la vale, pe dune, mai ceva ca într-un roller coaster. După câteva minute bune petrecute astfel, am poposit la un țarc cu zeci de cămile pe care le-am admirat cât ne-am tras sufletul, pentru ca imediat să ne reluăm ”plimbarea”.

Cu sufletul la gură și cu mâinile încleștate pe mânerele de siguranță ale mașinii, am ajuns, într-un final, la tabăra din deșert. Aici, mulți oameni, nisip cât vedeam cu ochii, câteva animale ce păreau mai degrabă chinuite, un cort imens și apusul soarelui.

Din respect pentru bietele animale, am preferat să sărim peste obișnuita plimbare cu cămila, inclusă de altfel în pachet, așa că am închiriat un ATV mic, de 50 cmc, pentru 60 de lei. Timp de 30 de minute ne-am cam făcut de cap pe dunele alea, nu glumă, iar senzația, nu are rost să o mai spunem, abia de poate fi descrisă în cuvinte, dar în mod cert trebuie trăită măcar o dată în viață.

A urmat apoi și cina, pe care am luat-o stând pe niște perne lângă scena din cort. Nu a trebuit decât să ne vedem de treabă, adică de înfulecat, căci am avut parte de un bufet suedez cu mâncare arăbească și niște friptură delicioasă. Nu a lipsit nici narghileaua, iar cireașa de pe tort a fost un spectacol tradițional ce a avut loc pe scenă – un soi de dans, destul de ciudat, cu multe lumini și luminițe și, firește, belly dance.

Odată cu lăsarea serii, în deșert se lasă și frigul, destul de pătrunzător, așa că ne-am îndreptat spre mașini și sătui, și mulțumiți, dar mai ales fericiți, și ne-am bucurat de o ultimă tură pe dune, la ieșirea din deșert.

Toată aventura noastră în deșert a costat, cum am spus și mai sus, 30 de euro de persoană, incluzând absolut tot ce ne-a fost pus la dispoziție.

 

hatta-desert2

Ziua 4: Dubai Marina, Palm Jumeirah, Burj Al Arab

Pentru cea de-a patra zi petrecută în Dubai am păstrat ce are el mai bun și mai prețios, zonele luxoase. Am mers cu metroul până la Dubai Marina, unde poți pierde liniștit câteva ore bune, cu atât mai mult cu cât există și o stradă pietonală de-a lungul portului unde te poți plimba nestingherit.

În felul acesta, poți admira cele mai luxoase iahturi, terasele și restaurantele, dar și numeroșii zgârie-nori.

Următorul obiectiv a fost insula artificială în formă de palmier. Am luat metroul până la Monorail, tramvaiul cu care am ajuns pe insulă și care costă în jur de 20 lei pentru o călătorie dus-întors de persoană. Acesta nu este un tramvai ca orice alt tramvai, ci unul care circulă pe o singură linie, la înălțime, fără vatman.

Pe insulă, dacă ai un buget generos, ei bine, poți sta și câteva zile și sigur vei avea ce face. Sunt o mulțime de restaurante și baruri, un parc de distracții, fabulosul hotel Atlantis Jumeirah Palm, chiar bancomate de unde poți retrage lingouri de aur sau case de vânzare.

Îți reamintim că noi am ajuns aici cu un buget modest, așa că doar ne-am clătit ochii, după care am pornit spre următorul obiectiv, plaja de lângă Burj Al Arab. Despre acesta, n-ar mai fi mare lucru de spus, în plus față de ce se știe deja, dar, ca o recapitulare, este singurul hotel de șapte stele din lume și, până nu demult, cea mai înaltă clădire din lume folosită exclusiv ca hotel. Burj Al Arab este așezat pe o insulă artificială, la 280 de metri de plaja Jumeirah, legătura cu țărmul fiind făcută printr-un pod privat curbat. Am pătruns și noi pe plaja privată, urmând o străduță lăturalnică, și-am admirat minunăția.

A fost, fără să exagerăm, o seară de decembrie perfectă, cu mare liniștită, plajă întinsă și liberă, iar Burj Al Arab strălucea în fața noastră măreț. Ce-ți poate completa momentul ar fi o gustare, niște fructe proaspete, și un suc de cocos delicios, la doar 3-4 lei, pe care noi, de pildă, le-am cumpărat de la un mic magazin pe care l-am găsit în drum spre plajă.

Pentru drumul de întoarcere, am căutat un autobuz care să ne ducă înapoi în zona mult mai accesibilă a orașului, unde aveam să luăm și cina. Așteptând, însă, autobuzul, am căscat ochii la șeicii care coborau din luxoasele lor mașini 4×4 albe pentru rugăciune, la motocicliștii ce își etalau bijuteriile pe două roți, la numeroasele Aston Martin și Porsche ce așteptau cuminți la semafoare, toate atât de firești de parcă ar fi fost o frântură de viață pe care ai putea-o vedea în orice colț al lumii.

Sigur, am petrecut patru zile fabuloase în Dubai, dar parc-ar mai fi mers încă vreo patru. Totuși, lumea este atât de mare, locurile minunate atinse sau nu de om pe care le avem de descoperit sunt atât de multe, iar timpul atât de scurt, încât a fost suficient și atât.



14 comentarii

  1. Buna! Cred ca este plictisitor sa merg singur in Dubai. Cine vrea sa ma contrazica, george.ten la gmail.c om.

  2. Buna! Dubai este foarte relaxat in privinta turismului. Bineinteles ca sunt cateva reguli de baza ce ar trebui respectate in toate tarile musulmane: imbracaminte decenta sau fara saruturi pe strada, negociatul e prezent si aici (cel putin in bazar si in unele agentii), bauturile alcoolice scumpe si destul de rar de gasit. Despre medicamente sincer nu stim nimic, insa per total ne-am simtit foarte bine, in siguranta, nicidecum constransi de vreo regula. Iar daca am incalcat vreuna in necunostinta de cauza, nu ne-a spus nimeni nimic 🙂 .

  3. Buna! Urmeaza sa plecam in Dubai si am tot citit ca sunt multe legi/reguli care interzic multe lucruri care noua ni s-ar parea firesti (ex. nu ai voie sa te tii de mana pe strada sau sa te saruti, nu ai voie cu medicamente care contin codeina si altele). Interbarea mea este : v-ati simtit constrasnsi in vreun fel de aceste reguli ? Aveti cateva sfaturi practice pentru cei care mai ajung acolo?

  4. Buna. Spune-mi, te rog, plaja poti sa faci si unde? Ma gandesc ca la 25-30 grade ar merge si o mica balaceala, dar eu acum m.am apucat sa pregătesc această vacanță si inca nu stiu cum decurg lucrurile pe acolo. Merci

  5. Salutare, care a fost costul total al excursiei ? Ma intereseaza ca idee ce buget ar trebui sa ai pentru 4-5 zile in afara costurilor cu biletele de avion si cu cazarea ? Am vazut ca hotelul recomandat e ok si la pret, dar si la conditii.

    • A Traveler and Adventurer_ on

      Salutare. Totalul a fost 600 euro, iar daca scadem biletele de avion si cazarea, ar iesi undeva la 200 euro pentru mancare, transport cu metroul si safari in desert. Asta in 2014.

  6. Buna,
    stii cumva daca exista mijloace de transport (autobuze/autocare) intre emirate? Daca as vrea sa merg din Dubai in Abu Dhabi sau Sharjah de exemplu, exista vreo varianta (cu exceptia inchirierii unei masini)?

    • Buna, da, exista transport in comun intre emirate. Iar ca si corectie la articol: partia de ski nu este in Dubai Mall, ci in Mall of the Emirates.

Leave A Reply

Dorești să îți trimitem un email când publicăm o nouă ofertă de vacanță?

Ți-am trimis un email să confirmi abonarea.

Trimite unui prieten