Retrospectiva călătoriilor noastre în 2016: 24 destinații, 13 zboruri, 50 zile de vacanță!

Acum la sfârșit de an tragem linie și ne uităm în urmă la un an plin cu vacanțe. Am ramas puțin uimiți când am făcut calculul: am zburat de 13 de ori, am vizitat în jur de 24 de destinații și împreună cu zilele anuale de concediu, weekenduri și zile legale libere am reușit să plecăm 50 de zile de acasă în vacanță.

destinații
zboruri
zile de vacanta

Asemenea călătoriilor inițiatice ale eroilor din basme, prin călătorii devenim mai buni, ne reinventăm și uneori ne regăsim pe noi inșine chiar la mii de kilometri de casă. Curiozitatea, imaginația și setea de cunoaștere ne motivează constant să călătorim.

Anul acesta povestea noastră a început în exotica Asie, a continuat cu frumusețile rurale ale țării noastre și s-a terminat cu magia orășelelor pitorești din Germania și Franța și capitala Austriei, Viena. Toate vacanțele rămân amintiri frumoase.

Indonezia: Bali si Jakarta

2016 ne-a prins în Bali, pe plajă in Legian. Ne aducem aminte cu drag de plajele aurii și valurile numai bune de surf, dar și de pitorescul Ubud, terasele de orez și zonele rurale din Bali. Am încheiat vacanța în Indonezia cu un city break în unul dintre cele mai neturistice orașe pe care le-am vizitat până acum: Jakarta.

Paștele in Țara Hațegului, Hunedoara și Deva

După ce am revenit acasă, puțin mai târziu, în aprilie, am avut parte de o mini-vacanță în una dintre cele mai verzi regiuni ale țării noastre, desprinsă parcă din seria Stăpânul Inelelor. Am descoperit Raiul la 420km distanță de Bucuresti, în mijlocul naturii, la pensiunea Dacica. Printre altele, am vizitat și cel mai frumos castel de până acum: Castelul Corvinilor din Hunedoara.

Maramureșul de poveste

La început de vară, în iunie,  ne-a cuprins (din nou)  dorul de Maramu’ și intr-un weekend am tras o fugă până în Poienile Izei unde ne-am bucurat de ospitalitatea gazdelor la pensiunea Ileana Petreuș. Ne-am bucurat și de călătoria în timp cu bătrâna mocăniță pe Valea Vaserului. În doar 3 zile, am străbătut 2000 km, multe văi înverzite, creste de munți, am vazut căsuțe tradiționale maramureșene și ne-am lăsat răsfățați de ospitalitatea maramureșeană. Chiar dacă nu am avut mult timp la dispoziție, a meritat din plin!

Russe, Bulgaria

Tot in iunie, la invitația Asociatiei Travel Focus Romania, am descoperit micuțul orașel de graniță din Bulgaria cu al său centru cochet, Russe. Am sărbătorit Zilele Dunarii prin vizitarea Portului, degustări de vin și muzică simfonică.

Lisabona, Sintra, Cabo da Roca și Riviera Portugaliei, Algarve!

În luna august, vacanța de vară am petrecut-o în Portugalia. Am vizitat orașelul de poveste, Sintra, ne-am reîntalnit cu Lisabona și am rămas cu gura căscată la plajele fantastice și unice din Algarve.

Sevilla și Malaga:

Din Portugalia ne-am luat tălpășița spre Spania traversănd râul Guadiana ce formeaza granița naturală dintre cele 2 țări. Am petrecut numai câteva ore în Sevilla și am promis că ne vom reîntoarce să o admirăm preț de mai multe zile. Din Sevilla am mers spre Costa del Sol, Malaga, unde ne-am distrat la Festivalul Feeria de Malaga timp de 3 zile și 3 nopti, ne-am bucurat de apa caldă a Mediteranei și ne-am săturat (momentan) de tradiționalele sardine la grătar (Espetos) și suc de portocale de pe Costa del Sol.

Covasna, ținutul conacelor

În septembrie, Asociația Travel Focus Romania  ne-a invitat din nou, de data asta să descoperim Ținutul Conacelor și cum e să te cazezi la un castel in Romania. Timp de 3 zile am cutreierat ținutul, ne-am plimbat cu mârțoaga, am mers prin pădure, prin peșteri, prin sate liniștite și pitorești ale județului Covasna.

Malta

În noiembrie, vremea s-a răcit așa că am tras o fugă până în Malta, această insula din Mediterană, plină de istorie și bogății naturale: soare, 20+ grade C,. Am văzut multe construcții mai vechi decât piramidele din Egipt, am vizitat satul lui Popeye și am avut parte și de cateva momente de aventură: cea mai lungă (150m) și rapidă tiroliană din Malta, suspendată la 50m deasupra mării între două stânci. Pe lângă acestea, am descoperit și lucruri de făcut pe insulă fără să plătești vreun ban

Amsterdam, Olanda

La începutul lunii decembrie, am zis că dacă e frig în România, să mergem undeva unde e și mai frig, așa că am plecat spre nord, în Amsterdam, însă aici am dat de soare, vreme bună și astfel, Amsterdam a devenit unul dintre orașele noastre preferate din Europa.

Croazieră “Turul Piețelor de Crăciun de pe Rin” cu AmaWaterways și Croaziere.co

AmaWaterways și Croaziere.co ne-au invitat să descoperim magia piețelor de Crăciun din Europa într-o croazieră pe Rin: ne-am îmbarcat în Amsterdam pe vasul Amacerto (vas de pe care nu ne mai venea să plecăm) și am navigat pe Rin până în Basel, Elveția. Noaptea, în timp ce dormeam, vasul ne purta lin pe râu, iar în fiecare dimineață ne trezeam în alt oraș, odihniți, entuziasmați și gata să-l luăm la picior. Am vizitat Cologne, Rudesheim am Rhein, Heidelberg și Gengenheim în Germania, Strasbourg și Riquewihr în Franta. În cele din urmă și cu parere de rău, croaziera s-a terminat și am debarcat dis-de-dimineață în Basel, iar mai târziu am zburat la Roma, unde am petrecut jumătate de zi primăvăratică prin centru și pe lângă Colosseum.

Budapesta, Ungaria

Acum mai bine de jumătate de an în urmă nu ne-am putut abține și am luat bilete de avion spre Budapesta, chiar dacă mai fusesem de 2 ori. Ne-am gândit că frigul din decembrie e numai potrivit să incercăm cea mai mare baie termală: Szechenyi.

Viena, Austria

Ultima vacanță din 2016 ne-a găsit in Viena, cutreierând străduțele și degustând mai multe ștrudele. 🙂

La final de an, vă urăm din toată inima un an nou plin de vacanțe reușite!

Cu drag,

Echipa Aventurescu

Bonus: Un clip video foarte motivant facut de baietii de la High On Life:

Adaugă un comentariu

Top
error: Content is protected !!

Vrei să te anunțăm când apar oferte noi?

Îți trimitem un email când publicăm o ofertă de vacanță.

Ți-am trimis un email să confirmi abonarea.