Dacă toamna se numără bobocii, la sfârșit de an facem listă cu toate vacanțele avute în anul respectiv. 2017 a fost un an plin și a devenit o obișnuință să ne luăm rucsacul în spate și să plecăm pentru câteva zile. În ultima vreme se întâmplă mai des decât în anii precedenți, astfel încât, am putea să le spunem mai degrabă, relocări.
Nu mai este nevoie să depozităm rucsacii, îi avem mereu la îndemână pentru următoarea plecare. 2017 a marcat anul în care am devenit nomazi digitali cu normă întreagă.

În 2017 am căutat și publicat multe oferte de vacanță, undeva peste 1000 de articole. Ne bucurăm că prin intermediul ofertelor publicate, ai avut parte de mai multe vacanțe cu bani mai puțini, însă, să știi că nici noi nu am stat prea mult pe-acasă. În 2017 am redescoperit destinații, am zburat cu balonul pentru prima dată și am înțeles de ce merită să faci un city break în România.

Tot în 2017, alături de Croaziere.co, am văzut ce înseamnă o croazieră prin insulele grecești și am repeta oricând experiența. Este regulă să nu treacă anul fără câteva trasee prin țara noastră. Am respectat regula și anul acesta. Pe lângă asta, 2017 a fost un an exotic, presărat cu escapade, aventuri și câteva extreme despre care îți povestim mai jos.

Februarie: 3 zile în Roma, déjà vu în Orașul Etern.

Coborâm din autobuz în gara Termini. Parcă e un deja vu, ultima dată călcasem în Roma în decembrie 2016, deși eram în tranzit pentru câteva ore, am reușit să dăm o tură pe la Colosseum și să mâncăm ceva. Acum e a 4-a oară când suntem în Roma. Te întrebi de ce am fost de 4 ori? Păi, o fi ajutat faptul că de fiecare dată când mergem aruncăm un bănuț în Fontana di Trevi.

Buget de vacanță DIY: 3 zile în Roma
Tot ce trebuie să știi despre Roma

Martie: Acasă la Gaudi, Barcelona.

Barcelona este mereu o idee bună pentru o vacanță. Deși am mai fost în orașul lui Gaudi în urmă cu 7 ani, anul acesta ne-am reîmprospătat memoria cu 4 zile pline cu un buget rezonabil. Parc Guell a rămas la fel de încântător, am vizitat în sfârșit și interiorul Sagradei Familia, am făcut o drumeție prin Montjuc și ne-am desfătat papilele gustative cu înghețată artizanală și multe altele. De data aceasta, nu am mai ajuns în Portaventura, însă este un motiv întemeiat să mai mergem în Barcelona.

Buget de vacanta DIY: 4 zile in Barcelona
Tot ce trebuie sa stii despre orasul lui Gaudi

Mai: Vacanță pe un tărâm de basm, Cappadocia.

2017 chiar a fost un an bogat în împliniri și un vis mai vechi a devenit realitate. Am profitat de o ofertă Pegasus și fără să stăm prea mult pe gânduri, am luat bilete de avion către Kayseri cu 50 euro. Ne-am plimbat cu balonul, am făcut câteva trasee printre dealurile stâncoase și am descoperit locuințe și biserici creștine săpate în stâncă, vechi de 2000 de ani. Am rămas cu gura căscată vizitând orașele subterane din Cappadocia și bineînțeles, am simțit din plin ospitalitatea turcească.

Buget de vacanță DIY: 3 zile în Cappadocia
Vacanță pe un tărâm nepământesc, Cappadocia

Mai:  Oradea este un fel de Viena mai mică.

Proaspăt reveniți din Cappadocia, nici nu am despachetat bine că a apărut invitația celor de la Blue Air să vizităm Oradea. Am acceptat invitația, iar acum le mulțumim că ne-au deschis ochii către un oraș superb. Oradea s-a clasat în topul nostru cu orașe preferate din România.

Ne-a plăcut atât de mult, încât am mai fost odată și în luna iulie, pentru câteva zile. Este un oraș mic și dichisit, cu un centru cochet și multe restaurante foarte bune. De băi… nu mai zicem. Este genul de oraș în care te-ai muta să scapi de aglomerația unui oraș mai mare, București să zicem.

11 locuri pe care nu trebuie să le ratezi în Oradea

Iunie: Croazieră prin insulele grecești cu Croaziere.co (Atena, Mykonos, Santorini, oprire în Italia, Bari-Polignano a Mare, Corfu).

Am sărbătorit începutul verii cu o escapadă de 3 zile în Atena, după care ne-am îmbarcat într-o croazieră de o săptămână prin unele dintre cele mai renumite insule grecești. Prima oprire a fost Mykonos. Odată ce ai călcat pe insulă și începi să iei la picior străduțele înguste vopsite într-un alb strălucitor, te va trece un gând năstrușnic de genul „Cred că aș putea locui aici”. Dar lumea e mare și viața e scurtă.

A urmat Santorini, ce nu mai are nevoie de nici o prezentare, apoi o scurtă oprire în Bari și Polignano a Mare în Italia, urmat de Corfu, insula căreia i-am promis că ne întoarcem pentru un sejur de o lună, probabil septembrie sau octombrie.

Buget de vacanță DIY: 3 zile în Atena
Tot ce trebuie să știi despre Atena
Mykonos, un colț de rai! 10 locuri pe care să nu le ratezi
Santorini: pe calea măgarilor și Oia, satul de pe cărțile postale
Ce poți face o zi în Bari și Polignano a Mare
Unde găsești cel mai mic și sincer preț pentru croaziere

Iulie: Traseu prin România (Țara Hațegului, Apuseni, Oradea și un zbor cu parapanta la Brașov)

Am luat deja doza de plajă în iunie așa că eram „aranjați” pentru o perioadă. În iulie am preferat să ne retragem în inima naturii, în România. Am organizat un traseu de aproape 2 săptămâni cu mașina, în care ne-am reîntâlnit cu pensiunea Dacica din Țara Hațegului, iar apoi ne-am făcut baza în munții Apuseni, în satul Gârda de Sus pentru a face trasee pe munte și să vizităm renumitele peșteri (unde am aflat că peștera Ghețarul de la Scărișoara găzduiește cel mai mare bloc de gheață subteran din lume).

Așa cum spuneam mai sus, am revenit în Oradea  pentu câteva zile, iar apoi ultima oprire a fost în Brașov, motiv numai bun pentru un zbor cu parapanta deasupra munților înverziți, la Bunloc.

10 locuri pe care să nu le ratezi în Țara Hațegului, Hunedoara și Deva
Pensiunea Dacica, un loc de milioane de stele
Recomandare cazare în Apuseni: Pensiunea Dig’s
10 locuri pe care să nu le ratezi în Apuseni

August: România pitorească – traseu prin Colinele Transilvaniei.

Ultima lună de vară am dedicat-o tot Grădinei Carpaților, de data aceasta prin Colinele Transilvaniei, o mică vacanță de 6 zile. Am mers în Sighișoara pentru a 8-a sau a 9-a oară, cred, iar de fiecare dată ne face să o iubim mai mult. În cele 6 zile am vizitat centrul orașului Mediaș, frumoasele sate săsești Alma Vii, Biertan, Saschiz (cetatea Țărănească e superbă), Cloașterf și piesa de rezistență, satul Viscri. Aici am fost cazați în căsuța din povești la Viscri 32.

6 experiențe pe care să nu le ratezi în Viscri
Recomandare cazare: Viscri 32 și viața la sat

Septembrie: Escapadă de o zi la castelul Iulia Hașdeu

Între plecările mai mari trebuie să găsim mici escapade de o zi, ca să ne potolească dorul de ducă. Castelul Iulia Hașdeu de la Câmpina ne scăpase până acum. Așa că, într-o duminică de septembrie ne-am urcat în mașină și i-am făcut o vizită. Un loc extrem de interesant, cu o grădină numai bună de petrecut o după-amiază de duminică. Este un loc învăluit în multe mistere, teorii și cu siguranță, locul are o încărcătură energetică.

Septembrie: Vacanță în unul dintre cele mai exotice locuri de pe Pământ, Zanzibar!

Anul acesta nu am mai avut răbdare până la venirea iernii și în a doua parte a lunii septembrie am luat-o ușor spre Luxemburg, de unde ne-am luat zborul spre una dintre cele mai frumoase insule din lume: Zanzibar.

Aici ne-am întâlnit cu multe extreme, însă am cunoscut o lume simplă, cu oameni buni și liniștiți, ce încă trăiesc după concepte și tradiții arhaice, însă este bine așa, bariera între turism și local fiind bine definită aici.

Buget de vacanță DIY: 12 zile exotice în Zanzibar
Recomandare cazare în paradis: Miramont Retreat Zanzibar
10 lucruri pe care trebuie să le știi dacă mergi în Zanzibar
Zanzibar, paradisul cel sărac

Început de octombrie: City break în ducatul corporațiilor, Luxemburg.

Luxemburg a fost unul dintre orașele în care am avut escală în drum spre Zanzibar. Așa că, am făcut un popas de 2 zile să ne odihnim și să vizităm fără grabă, marele ducat al corporațiilor. De ce am denumit Luxemburg, ducatul corporațiilor? Nu e mare secret că Luxemburg are o economie stabilă și puternică, multe corporații au sedii aici, în special cele legate de audit, consultanță financiară și numeroase instituții europene.

Să fii îmbrăcat la costum și să ai un notebook de 13.3″ pare a fi un standard pe străzile din Luxemburg. Pe lângă acest aspect interesant, Luxemburg înseamnă și viaducte, case vechi și dichisite, străduțe înguste și pietruite castele și multe altele.

Până la urmă noi zicem că am ieșit bine: bilete de avion mai ieftine, iar cu diferența de bani economisită am mai vizitat un oraș în aceeași vacanță. 🙂

Luxemburg, marele ducat al corporațiilor

Noiembrie: Pe urmele beduinilor în inima Orientului Mijlociu, Iordania!

O dorință mai veche s-a împlinit la începutul lunii noiembrie 2017, când am ajuns în Iordania. Am început vacanța cu un city break de 3 zile în Amman, urmat  de o vizită în Petra, magnificul oraș al nebateenilor, iar apoi o experiență de o noapte în deșertul Wadi Rum. Am încheiat vacanța în Iordania cu 2 nopți la Marea Moartă.

Buget de vacanță DIY: 7 zile în Iordania
Pe urmele beduinilor: traseul nostru „do it yourself” prin Iordania
10 lucruri pe care trebuie să le știi înainte să mergi în Iordania

Decembrie: Vacanță în nordul Thailandei, Regatul Lanna.

Acum 4 ani călcam pentru prima dată în Chiang Mai, însă am stat doar 5 nopți. Iarna aceasta nu ne-a luat prin surprindere și am profitat de promoțiile Qatar Airways pentru a ajunge din nou în nordul Thailandei, în Chiang Mai. Aici o să rămânem pentru aproape o lună de zile în care o să descoperim orașul și mai ales împrejurimile. Acesta este numai începutul unei aventuri de câteva luni prin Asia. Despre asta o să te ținem la curent în articolele următoare, pe Facebook și pe mai ales pe Instagram, unde publicăm zilnic o poză din escapadele noastre.

11 activități ieftine sau gratuite de făcut în nordul Thailandei

Concluzia de sfârșit de an, cu bune și cu rele.

În 2017 am avut parte de aproape 3 luni de vacanță și în același timp, în timpul călătoriilor noastre, am reușit să susținem proiectul nostru de suflet, publicând oferte de vacanță, promoții la bilete de avion, sfaturi practice, bugete de călătorie, precum și multe alte ponturi din experiențele personale, multe dintre ele scrise de la fața locului. Totodată, datorită votului tău in cadrul evenimentul eTravel Awards 2017, Aventurescu a devenit cel mai popular blog de travel în 2017 și pentru asta îți mulțumim.

Cum am putea îmbunătăți Aventurescu?

Deși proiectul nostru s-a bucurat de un succes enorm și a devenit unul dintre cele mai cunoscute bloguri de travel din România, cu siguranță există loc de îmbunătățiri. Fie că este vorba de site-ul nostru, de ofertele publicate sau de articolele cu sfaturi practice, suntem mereu deschiși la îmbunătățiri, apreciem și ținem cont de feedback-ul tău. Mulțumim pe această cale și colaboratorilor noștri, Momondo România, Croaziere,co și Blue Air.

Îți mulțumim că ești alături de noi și îți urăm un an nou cu mai multe vacanțe, plin de experiențe noi și frumoase, cât și împliniri personale!

Adio 2017, ai fost incredibil!

La mulți ani!

Florin si Alina, echipa Aventurescu.ro

Citește și:

Retrospectiva călătoriilor noastre în 2016: 24 destinații, 13 zboruri, 50 zile de vacanță!

Un comentariu

1. 2017:Barcelona, Bansko, Venetia(plus Murano si Burano), Roma, Atena(Piraeus), Puglia(Bari, Lecce, Alberobello, Matera, Ostuni, Locorotondo,Otranto, Poglinano a Mare, Monopoli), Londra, Ibiza, New York.